O dată cu începerea anului şcolar, peste 7.500 copii din 56 şcoli primare vor lua parte la Traffic Snake Game, o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene: AUSTRIA, BELGIA, BULGARIA, CEHIA, FRANŢA, GERMANIA, GRECIA, ITALIA, LITUANIA, MALTA, MAREA BRITANIE, OLANDA, PORTUGALIA, ROMÂNIA, SLOVACIA, SLOVENIA, SPANIA, UNGARIA.
În România, campania Traffic Snake Game va purta denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi va debuta în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014, în 13 oraşe din România: AIUD, ALBA IULIA, BISTRIŢA, BRAŞOV, FĂGĂRAŞ, FOCŞANI, GIURGIU, IAŞI, MIZIL, MOINEŞTI, ODORHEIU SECUIESC, RÂMNICU VÂLCEA şi SĂCELE.
Municipiul Braşov a înscris cele mai multe şcoli în această campanie, implicând cel mai mare număr de elevi dintre cele 13 municipii. Prin intermediul ABMEE, Coordonator al Campaniei la nivel local, „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” va ajunge în 8 şcoli primare din Municipiul Braşov, urmând să fie jucat de peste 1.800 elevi.
Şcolile înscrise în campanie sunt:
- COLEGIUL TEHNIC „MIRCEA CRISTEA”
- LICEUL „ANDREI MUREŞANU”
- LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 „DIACONU CORESSI”
- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 6 „IACOB MUREŞIANU”
- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 9 „NICOLAE ORGHIDAN”
- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 25
- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 30.
Pentru ediţia 2014, numărul înscrierilor a depăşit aşteptările Coordonatorului Naţional al Campaniei. Asociaţia „Oraşe Energie România” (OER) şi-a propus ca în cei 3 ani de implementare a proiectului european Traffic Snake Game Network (TSGN), să aducă jocul în aproximativ 60 de şcoli din cel puţin 3 oraşe. Pentru ediţiile 2015 şi 2016, Asociaţia OER speră că numărul şcolilor şi oraşelor în care ajunge „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” să depăşească cu mult cadrul proiectului.
Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.
Şcolile şi organizaţiile interesate pot contacta Asociaţia OER pentru a afla cum se pot alătura campaniei şi pentru informaţii detaliate despre „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”.
Aceste 3 acţiuni vor fi promovate în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii (www.mobilityweek.eu) şi în cadrul secţiunii dedicate Mobilităţii Urbane Durabile (www.dotherightmix.eu). În acest sens, Municipiul Braşov a semnat Carta Europeană a Mobilităţii, ediţia 2014, pentru transmiterea acestor angajamente către Coordonatorii Europeni ai campaniei.
***
Despre Traffic Snake Game
Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală, pe jos şi cu bicicleta, având drept principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de pus în aplicare. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să familiarizeze elevii cu concepte precum transport sustenabil şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate.
Traffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creşterea utilizării modurilor de transport durabil şi la reducerea emisiilor de CO2.
Reţeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi şi replica acest exemplu în Europa, 18 ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia OER, este co-finanţat în perioada 2014-2016, prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.
Informaţii practice
Accesaţi site-ul campaniei: www.trafficsnakegame.eu/romania
https://www.facebook.com/TrafficSnakeRomania
Asociaţia „Oraşe Energie România” / OER
Coordonator Naţional – Leea CATINCESCU
Bd. M. Kogălniceanu nr. 23, bl. C7, et. 3, cam. 301
500090 Braşov, ROMÂNIA
Tel. / Fax: +40.268.474.209 / +40.268.547.784
office@oer.ro / leea.catincescu@abmee.ro / www.oer.ro